mercoledì 1 ottobre 2014

PASTA WITH CAULIFLOWER AND SAFFRON IN SICILIAN STYLE - "PASTA CUI VROCCULI ARRIMINATA"



Another magic of Sicily; pasta with cauliflower and saffron. The goodness and flavor you "will project" in another gastronomic hemisphere ... may you become sure :)

Ingredients for 4 people: 
320 grams of bucatini 
1 cauliflower 
2 anchovies in oil 
1 sachet of saffron 
20 sultanas 
20 pine nuts 
2 tablespoons of breadcrumbs 
3 tablespoons of grated pecorino cheese 
salt and pepper 

preparation: 
Dissolve the saffron in a small bowl of cold water and turn right. Soak the raisins in water this also. In a frying pan toast the bread crumbs and pine nuts. Clean the cauliflower, wash it and put it to boil in a pressure cooker. When it is ready, cut it into pieces not very big.
In a pan heat 2 tablespoons of oil fry the onion. When it is ready, remove it and add the cauliflower to take taste. Meanwhile cook the pasta in a pot of boiling water. When cooked, drain and sauté obtained in the pan. Add the saffron, raisins, breadcrumbs and pine nuts. Serve immediately in rectangular plates with the pecorino cheese and seasoned



Un'altra magia siciliana; la pasta con i cavolfiori e lo zafferano. La bontà e il suo sapore vi "proietteranno" in un altro emisfero gastronomico...siatene sicuri!:)

Ingredienti per 4 persone:
320 grammi di bucatini
1 cavolfiore
2 acciughe sotto olio
1 bustina di zafferano
20 uve sultanine
20 pinoli
2 cucchiai di pangrattato
3 cucchiai di pecorino grattugiato
sale, pepe

Preparazione:
Sciogliete lo zafferano in una ciotolina di acqua fredda e giratelo bene. Ammorbidite l'uva sultanina anche questa in acqua. In una padella antiaderente tostate il pangrattato e i pinoli. Pulite il cavolfiore, lavatelo e mettetelo a lessare in pentola a pressione. Quando sarà pronto, tagliatelo a pezzi non molto grandi. 
In una padella scaldate 2 cucchiai di olio soffriggete la cipolla. Quando sarà pronta, toglietela e aggiungete il cavolfiore a prendere sapore. Nel frattempo fate cuocere la pasta in una pentola di acqua bollente. A cottura ottenuta scolateli e fateli saltare in padella. Aggiungete lo zafferano, l'uva sultanina, il pangrattato e i pinoli. Servite subito in piatti rettangolari con del pecorino siciliano stagionato e grattugiato