Its preparation is complex and is not feasible for a few people, but the ultimate satisfaction that gives this dish makes up for all the efforts made to prepare it.
200 grams of cockscomb
100 grams of chicken sweetbreads
100 grams of rump steak
100 grams of beef fillet
60 grams of beef liver
80 grams of butter mountain
50 grams of onion, chopped
150 grams of fresh mushrooms
2 glasses of white vermouth
60 grams of onions in vinegar
A few bay leaves, fresh thyme
preparation:
In this first step you will be forced to use 2 pans for 2 different cooking: In a place your cockscomb and in the sweetbreads chicken. Fill them both with water and salt and turn on the stove. As soon as the water boils, remove the ridges, hole them with a punch and set aside.
Do the same thing with the sweetbreads chicken after 10 minutes of cooking. Cut them finely and add to the pan with the ridges.
Take a pan, put the butter, thyme and bay leaves. Put into thread and floured breast cut into strips and chicken livers. Sauté for a few minutes then also inserted cockscomb and the sweetbreads.
Cook for 30 minutes, stirring occasionally so as not to attack. Halfway through cooking, add the mushrooms and onions cut into strips.
Before Serve pour 2 glasses of vermouth, let it evaporate and serve.
A Barbera d'Asti, maybe from the barrell is the must!
La sua preparazione è complessa e non è proponibile per poche persone, ma la soddisfazione finale che dà questo piatto ripaga di tutte le fatiche fatte per prepararlo.
Ingredienti per 4 persone:
200 grammi di creste di gallo
100 grammi di animelle di pollo
100 grammi di fesa di manzo
100 grammi di filetto di manzo
60 grammi di fegato di manzo
80 grammi di burro di montagna
50 grammi di cipolla bionda tritata
150 grammi di funghi porcini freschi
2 bicchieri di vermouth bianco
60 grammi di cipolline sotto aceto
Qualche foglia di alloro, timo fresco
Preparazione:
In questo primo passaggio sarete costretti ad usare 2 casseruole per 2 differenti cotture; In una mettete le creste di gallo e nell'altra le animelle di pollo. Riempitele entrambe con acqua e sale e accendete i fornelli. Appena l'acqua bolle togliete le creste, foratele con un punteruolo e mettetele da parte.
Fate la stessa cosa con le animelle di pollo dopo 10 minuti di cottura. Tagliatele finemente e aggiungetele nella casseruola con le creste.
Prendete un tegame, metteteci il burro, il timo e qualche foglia di alloro. Mettete dentro il filetto e la fesa infarinati tagliati a listarelle e i fegatini. Fate rosolare per qualche minuto poi inserite anche le creste di gallo e le animelle.
Fate cuocere per 30 minuti girando di tanto in tanto per non far attaccare. A metà cottura aggiungete i porcini tagliati a lamelle e le cipolline.
Prima di impiattare versate i 2 bicchieri di vermouth, fate sfumare e servite.
Un Barbera d'Asti, magari da barrique è l'imposuit!