Visualizzazione ingrandita della mappa
QUILMES - BUENOS AIRES - ARGENTINA
The Malteria Quilmes was founded in 1888 by entrepreneur Otto German Bernberg. And the most popular beer in Argentina circulation. However the malt that is used for the manufacture of the same comes from Europe and Heineken in particular. The beer is a pale yellow lager that offers a taste of cereal with slightly malty aroma. The foam is thin and quite persistent.
The manufacturer as mentioned above is "Cerveceria y Malteria Quilmes. Has an alcoholic content of about 5 degrees. Serving temperature is between 6 and 8 degrees.
The beer goes well with cheese dishes and white meats.
SOME IMAGES OF BUENOS AIRES
Caminito street - La Boca - Argentina
Casa Rosada - Buenos Aires
Stadium of Boca Juniors
La Malteria Quilmes venne fondata nel 1888 dall'imprenditore tedesco Otto Bernberg. E la più famosa birra Argentina in circolazione. Tuttavia il malto che viene impiegato per la fabbricazione della stessa proviene dall'Europa e dalla Heineken in particolare. La birra è una lager di colore giallo paglierino che offre un gusto di cereali con un'aroma leggermente maltato. La schiuma è sottile e abbastanza persistente.
Il produttore come già detto è "Cerveceria y Malteria Quilmes. La gradazione alcolica è di 5 gradi circa. La temperatura di servizio è tra i 6 e 8 gradi.
La birra si abbina bene con piatti a base di formaggio e carni bianche.