The glore Pragelato (Torino) is the dish of the ski resort of Piedmont. Made with delicious local potato dish is a mountain so full of energy you need to work hard in the mountains. I tried to make it a little lighter even though the result may not be the same!
Ingredients for 4 people:
4 potatoes Pragelato
1 tablespoon honey
500 grams of cabbage
30 grams of butter
40 grams of fat
stale bread
oil, salt, pepper
preparation:
Put in hot water to blanch the cabbage and potatoes. Cut into slices and put them in a pan for a few minutes with the quantity indicated.
Then take a baking dish, and arrange imburratela over the bread softened slightly with a bit of whole milk. Lie down then the cabbage, potatoes and bacon. Bake at 180 degrees for 20 minutes. Once cooked, you can add if you want a spoonful of honey will make it much more delicate and fragrant.
La glore di Pragelato (Torino) è il piatto tipico della località sciistica piemontese. Fatto con le deliziose patate locali è una pietanza montanara quindi ricca di energie necessarie al lavoro duro in montagna. Ho cercato di renderla un pò più leggera anche se il risultato forse non è lo stesso!
Ingredienti per 4 persone:
4 patate di Pragelato
1 cucchiaio di miele
500 grammi di cavolo verza
30 grammi di burro
40 grammi di lardo
pane raffermo
olio, sale, pepe
Preparazione:
Mettete a sbollentare in acqua calda la verza e le patate. Tagliatele a fette e mettetele in padella per qualche minuto con il quantitativo di burro indicato.
Prendete poi una teglia, imburratela e disponetevi sopra il pane ammorbidito leggermente con un poco di latte intero. Adagiatevi quindi le verze, le patate e il lardo. Cuocete a 180 gradi per 20 minuti. A cottura ultimata potete aggiungere se volete una cucchiaiata di miele che la renderà decisamente più delicata e profumata.