martedì 25 marzo 2014
THE ASPARAGUS - GLI ASPARAGI
When you buy a big bunch of fresh asparagus and then you want to boil them, wash them and tie them with a kitchen string at the bottom and take a pot high and narrow and filled with water up to the middle. In this way, the asparagus will remain standing and lesseranno perfectly. The tips that are the softer, bake steam whereas the stems, notoriously stubborn, they will become tender.
If you have not bought a lot of fresh asparagus and ravvivarli you want, put them in a pan covered with cold water, cover the pan with cooking cellophane and put them in the fridge for about half an hour before cooking.
Quando acquistate un bel mazzo di asparagi freschi e volete quindi lessarli, lavateli e legateli con uno spago da cucina al fondo poi prendete una pentola alta e stretta e riempite di acqua fino a metà. In questo modo gli asparagi resteranno in piedi e si lesseranno perfettamente. Le punte che sono la parte più morbida, cuoceranno a vapore mentre invece i gambi, notoriamente più tenaci, diventeranno teneri.
Se avete acquistato asparagi non molto freschi e volete ravvivarli, metteteli in un tegame coperti con acqua fredda, coprite il tegame con del cellophane da cucina e metteteli in frigo per circa mezz'ora prima di cucinarli.