mercoledì 19 novembre 2014

SALAD OF DAIKON AND SONCINO SALAD WITH GRAPE'S JUICE - INSALATA DI DAIKON E SONCINO CON SUCCO D'UVA



Daikon is a Japanese root known in Asia since ancient times. His great healing properties to destory the fats and it is also rich in vitamin C. The soncino salad contains calcium and fostoro and helps to fight the fatigue. I also seasoned the whole thing with white grape juice (after removing the seeds and skins of course !!) fresh juice.

Ingredients for 4 people:
120 grams of soncino salad
80 grams of daikon
2 carrots
1 bunch (small) white grape of table
1 leek Cervere
oil, salt

preparation:
Looking for, if you can, with a little patience to peel the grapes and remove the seeds. Squeeze the grape in a blender. Sift all the juice through a sieve and keep aside.
In a bowl, place the soncino salad and daikon sliced (see photo). Cut the carrots into strips and leek slices. Pour the juice inside, 2 tablespoons of olive oil and a little salt. Mix well and serve



Il daikon è una radice giapponese conosciuta in Asia già dall'antichità. Le sue grandi proprietà benefiche aiutano a metabolizzare i lipidi e inoltre ricco di vitamina C. Il soncino contiene calcio e fostoro ed aiuta a combattere la stanchezza. Inoltre ho condito il tutto con succo di uva bianca (dopo aver tolto i semi e la buccia ovviamente!!) spremuta fresca.

Ingredienti per 4 persone:
120 grammi di soncino
80 grammi di daikon
2 carote
1 grappolo (piccolo) di uva bianca da tavola
1 porro Cervere
olio, sale

Preparazione:
Cercate, se riuscite, con un poco di pazienza a sbucciare l'uva e a togliere i semi. Spremete i chicci in un frullatore. Setacciate il tutto al colino e tenete il succo da parte.
In una ciotola mettete il soncino e il daikon tagliato a fettine (vedi foto). Tagliate la carote a listarelle e il porro a rondelle. Versate il succo all'interno, 2 cucchiai di olio e un poco di sale. Amalgamate bene il tutto e portate in tavola