martedì 11 novembre 2014

PIPE RIGATE WITH CREAM, HAM AND PEAS - PIPE RIGATE CON PANNA, PROSCIUTTO E PISELLI


The "Pipe Rigate" is a type of pasta that "welcomes with great passion" seasoning in it: with cream, ham and peas are a classic always delicious and welcome to my humble dinner table! :)

Ingredients for 4 people:
350 grams of pipe rigate
2 tablespoons heavy cream
100 grams of ham, cut into cubes
100 grams of boiled peas fine previously
1 shallot
oil
salt and pepper

preparation:
Fry the shallots in the oil. When the latter will be "colorful", remove it and add the peas to get flavor with the ham. Sauté together for a few minutes, then turn off the burner and put to cook the pasta in plenty of hot water. When the cooking is obtained, drain and sauté for a few minutes in the pan. United to finish the cream, mix everything and serve



Le "Pipe Rigate" sono un tipo di pasta che "accoglie con molta passione" il condimento al suo interno: con panna, prosciutto e piselli sono un classico sempre squisito e benvenuto al mio umile desco!:)

Ingredienti per 4 persone:
350 grammi di pipe rigate
2 cucchiai di panna da cucina
100 grammi di prosciutto tagliato a cubetti
100 grammi di piselli finissimi lessati precedentemente
1 scalogno
olio
sale, pepe

Preparazione:
Soffriggiamo lo scalogno con l'olio. Quando quest'ultimo si sarà "colorito", toglietelo e unite i piselli a insaporirsi con il prosciutto cotto. Fate rosolare il tutto per qualche minuto, poi spegnete il fornello e mettete a cuocere la pasta in abbondante acqua calda. A cottura ottenuta, scolatela e fatela saltare per qualche minuto nella padella. Unite per finire la panna, amalgamate il tutto e servite.