martedì 23 settembre 2014
WHOLE SPAGHETTI WITH CAPERS, ANCHOVIES AND TURMERIC - SPAGHETTI INTEGRALI CON CAPPERI, ACCIUGHE E CURCUMA
a first Mediterranean dish with the addition of an oriental spice as well, just to meet two civilizations so different gastronomic level! Turmeric also, for the health of our people is a blessing!
Ingredients for 4 people:
320 grams of whole wheat pasta
15 pitted black olives
8 anchovies in oil
16 capers
2 teaspoons of turmeric
12 pitted green olives
salt and pepper
preparation:
In a mortar, put the black olives with a dash of olive oil and a pinch of salt. Crush everything as finely as possible. Wash now capers salt and pat dry. Take a small pan with the oil and garlic. United now pounded black olives, whole green olives, capers and anchovies. Mix everything together, then turn off the heat and put to cook the spaghetti in plenty of salted water. Drain and sauté in a pan. Cook then serve immediately.
un primo piatto mediterraneo con l'aggiunta di una spezia orientale così, giusto per far incontrare 2 civiltà così diverse tra loro a livello gastronomico! La curcuma inoltre, per la salute di noi uomini è un vero toccasana!
Ingredienti per 4 persone:
320 grammi di pasta integrale
15 olive nere denocciolate
8 acciughe sotto olio
16 capperi
2 cucchiaini di curcuma
12 olive verdi denocciolate
sale, pepe
Preparazione:
In un mortaio, mettete le olive nere con un goccio di olio e un pizzico di sale. Pestate il tutto il più finemente possibile. Lavate adesso i capperi dal sale e asciugateli. Fate un piccolo soffritto con olio e aglio. Unite adesso le olive pestate nere, le olive verdi intere, i capperi e le acciughe. Amalgamate il tutto insieme, quindi spegnete il fuoco e mettete a cuocere gli spaghetti in abbondante acqua salata. Scolateli e fateli saltare in padella. Fate insaporire quindi servite subito.