Originally from Japan, the Fuji apple is the proceeds of a graft made in agricultural laboratories of the Rising Sun in the thirties. The graft is given by two different kinds of apples: Red Delicious and Ralls Janet.
Medium in size, it shows streaking red green, sometimes yellow. In Italy it is collected as a last apple varieties and is available on the market almost to the end of May.
As regards the cultivation areas it, like most of the other races of apples, prefers the mountainous climate.
The production areas are located mainly in Piedmont and Trentino Alto Adige.
In the kitchen is, of course, its greatest use in desserts. And 'good for cakes but also as a dessert cream or jam.
Nutritionally contains a great amount of phosphorus, potassium but also a good part of sugars. And 'it composed mostly of water (about 60 percent). In Italy it is sold on average at 2 euro per kilo.
Originaria del Giappone, la mela Fuji è il ricavato di un innesto fatto nei laboratori agrari del Sol Levante negli anni trenta. L'innesto è dato da 2 diverse qualità di mele: la Red Delicious e la Ralls Janet.
Di dimensioni medie, presenta striature rosso verdi, talvolta anche di giallo. In Italia viene raccolta come ultima varietà di mele ed è disponibile sul mercato quasi fino alla fine di maggio.
Per quanto riguarda le zone di coltivazione essa, come la maggior parte delle altre razze di mele, predilige il clima montano.
Le zone di produzione si trovano prevalentemente in Piemonte e in Trentino Alto Adige.
In cucina trova, ovviamente, il suo massimo impiego nei dolci. E' ottima per le torte ma anche come dessert in crema o in confettura.
Nutrizionalmente contiene un'ottima quantità di fosforo, potassio ma anche una buona parte di zuccheri. E' composta prevalentemente di acqua (circa il 60 per cento). In Italia viene venduta in media a 2 euro al chilo.