martedì 27 settembre 2016

SPAGHETTI GARLIC, OIL AND AJI AMARILLO DULCE OF BOLIVIA - Spaghetti aglio, olio e amarillo dulce di Bolivia



The Aji dulce amarillo, is a sweet pepper that grows in Bolivia. Its very spicy scent inspires the appetite and promotes the metabolism accelerating the digestive process. I have bought on the occasion of the Salone del Gusto held in Turin last week but you can also find it in Italy.

Ingredients for 4 people
320 grams of durum wheat spaghetti
80 grams of cheese pecorino
4 teaspoons of fresh chili Amarillo Aji Bolivian
2 teaspoons dried tarragon
1 clove of garlic
extra virgin olive oil
salt

Method
In a saucepan, make a sauce with olive oil and garlic coarsely chopped. when all the garlic will become a slightly brown color, remove and add the tarragon and 2 teaspoons of dried dulce amarillo.

In a pot of boiling water, cook the pasta.

when it's ready, drain and place in a bowl with a few tablespoons of cooking water. Then add the grated pecorino, amarilllo remaining. Mix everything and serve hot.






L'Aji amarillo dulce, è un peperoncino dolce che cresce in Bolivia. Il suo profumo molto speziato invoglia l'appetito e favorisce il metabolismo accelerando il processo digestivo. Io l'ho comprato in occasione del salone del gusto svoltosi a Torino la settimana scorsa ma è possibile trovarlo anche in Italia.

Ingredienti per 4 persone
320 grammi di spaghetti di grano duro
80 grammi circa di formaggio pecorino sardo
4 cucchiaini di peperoncino dolce Amarillo Aji boliviano
2 cucchiaini di dragoncello essiccato
1 spicchio di aglio
olio extravergine di oliva
sale

Procedimento
In un pentolino, fate un soffritto con olio e aglio tritato grossolanamente. quando tutto l'aglio sarà diventato di un colore leggermente bruno, toglietelo e aggiungete il dragoncello essiccato e 2 cucchiaini di amarillo dulce.

In una pentola di acqua bollente, cuocete la pasta.

quando sarà pronta, scolatela e mettetela in una ciotola con un paio di cucchiai di acqua di cottura. Unite quindi il pecorino grattuggiato, il rimanente amarilllo. Amalgamate tutto e servite caldo.