mercoledì 19 agosto 2015

WHOLE SPAGHETTI WITH OCTOPUS IN GUAZZETTO - Spaghetti integrali con polipo in guazzetto



A dish very laborious but a flavor and a color really fantastic. The octopus stew also accompanied the whole wheat spaghetti I have used in this case further enhances the quality of this for me, very important dish.

Ingredients for 4 people:
400 grams of grains soaghetti
1 octopus not very big
tomato sauce prepared before
½ cup white wine
2 bay leaves
half cup of marsala
oil, salt

preparation:
Wash the octopus. Then put it in a pressure cooker with a glass of water and half a cup of white wine. Bake until cooked optimal.

When it is ready, cut it into pieces not very big and cook in a shallow saucepan with the tomato sauce and Marsala (do it always evaporate) for about 10/15 minutes.

Cook the pasta in plenty of hot water. When it is ready, toss in the pan and then serve.



Un piatto molto laborioso ma di un sapore e di un colore veramente fantastici. Il polipo in guazzetto inoltre accompagnato agli spaghetti integrali da me usati nella fattispecie accresce ulteriormente la qualità di questo per me, molto importante piatto.

Ingredienti per 4 persone:
400 grammi di soaghetti integrali
1 polipo non molto grande
sugo di pomodoro preparato prima
mezzo bicchiere di vino bianco
2 foglie di alloro
mezzo bicchiere di marsala
olio, sale

Preparazione:
Lavate bene il polipo. Mettetelo quindi in pentola a pressione con un bicchiere di acqua e mezzo bicchiere di vino bianco. Cuocete fino a cottura ottimale. 

Quando sarà pronto, tagliatelo a pezzi non molto grandi e fatelo cuocere in una pentola bassa con il sugo di pomodoro e il Marsala (fatelo comunque sempre evaporare) per circa 10 / 15 minuti.

Cuocete la pasta in abbondante acqua calda. Quando sarà pronta, saltatela in padella e quindi servite.